HTML

Kaszi menni nyugat!

Egy szerencsés fordulat következtében huzamosabb időt fogok tölteni New York-ban és Londonban. A blogomban szeretnék megosztani minden érdekes és kevésbé érdekes történést a nagyérdeművel az itt tartózkodásom alatt.

Friss topikok

  • matovEire: heh, instant heart attack... Na ha esetleg atruccansz ide a krumplievok szigetere, akkor ide erdem... (2012.05.01. 17:26) Mission H - 2. rész
  • gaborkaszab: @Mgr. Karel Gott: Szerintem ez egy olyan téma, amiröl beszélni kell, szóval örülök hogy felhoztad.... (2012.03.28. 22:53) Odú
  • gaborkaszab: @V_Ny: Látom, lejött a lényeg. Azt észre sem vetted, hogy "K" ügynök mekkora egy király csávó, mil... (2012.03.28. 22:51) Mission H - 1. rész
  • Mgr. Karel Gott: @gaborkaszab: Bizony kár, de majd legközelebb, valahol máshol. Hát igen, azért így is jó volt...... (2012.03.28. 14:21) Happy (?) End
  • gaborkaszab: @Mgr. Karel Gott: Igazan koszonom a kedves bokot Atti..., oooo Karel ur :) (2012.03.25. 23:07) Flatiron Building

Mission H - 2. rész

2012.04.12. 21:37 gaborkaszab

Kaszab megigazította az inge gallérját, mert még mindig szokatlan volt számára ez a fajta viselet. Rápillantott a mandzsettája alól kikandikáló karórájára és nyugtázta, hogy Sallai ismét késik. Hát igen, aki megteheti, az megteheti... A Május végi nap kellemesen felmelegítette a levegöt, ezért is választotta a találkozó helyszínéül a Margit-szigetet. Igaz, hogy sok az ember, de egy eldugott padon mindig nyugalmat talál az ember.

Már régóta a szakmában van, de ennek ellenére mégis tudott újat nyújtani ez a küldetés. Söt, ez volt az egyik legélvezetesebb, amit eddig megélt. Rengeteg akció tarkította a kalandját, ami alatt egy új ember vált belöle és elhatározta, visszatér. Hiba volt abbahagynia, és ez az út kellett ahhoz, hogy erre rájöjjön.

Az elmélkedésböl az ismételten makulátlanul elegáns "S" rántotta vissza a valóságba.

 - Üdv cimbora, örülök, hogy épségben megúsztad. Hallottam, voltak necces szituációk, de mint mindig, most is számíthattunk rád. - Kezdte "S", miközben leült a padra Kaszab mellé -  Jó az inged egyébként. - Tette hozzá félig elismeröen, félig szurkálódva.

 - Tudod, hogy eddig még sosem vallottam szégyent, és ezután sem fogok. Biztosan hallottad már, de szeretném személyesen is közölni, hogy folytatom. Nem nekem való ez a láblógatás. Talán majd a következö életemben - Válaszolta "K" és elöhuzott egy A4-es sárga dossziét a táskájából. Az egyik sarkán egy hatalmas ketchup folt éktelenkedett. - Elnézést a külalakért, de az utolsó pillanatban volt egy kis fennakadás az oroszokkal, és nem sikerült tisztán elintézni. - És azzal átnyújotta az iratokat Sallainak.

 - Szép munka és a külalak miatt ne aggódj, mert tudjuk, téged ez sosem érdekelt igazán - Folytatta a szurkálódást "S". Mire befejezte, Kaszab már állt a paddal szemben.

 - Tudod a számom. Ha kellek, hívj bármikor - Biccentett "K", majd ismét megigazította a gallérját, ránézett az órájára, elköszont és elindult a parkolóban letett Mini Cooperje felé.

------------------------------------

Sallai, amint hazaért, elökapta a dossziét, kinyitotta és mohón belevetette magát a információ rengetegbe:

--- No. 4: Jalapeno Smokehouse Bacon Burger, $9.59 (Chili's Grill and Bar Restaurant, Jersey City)

Nagy várakozásokkal léptem be az étterembe, mert több forrásból is hallottam, hogy elég jó a kaja. A bejáratnál be kellett jelentkezni, és kb 20 percet várni, mire lett szabad asztal. Ez mindenképpen jót jelent, ha étteremröl van szó. Aztán sajnos nagyon magasra tornásztam az elvárásokat, mire az ételt megkaptuk, szóval így egy kicsit csalódás ért, de azért remélhetöleg túlélem. Az adag hatalmas, ezzel nincs probléma, de nekem a hús és a zsemle is száraz, fojtós volt, amit alig tudtam felitatni egy jó kis, müanyag korsoban felszolgalt sörrel. Cserebe kaptam sok bacont, hagymat es jalapeno paprikat. Summa summarum jo az etel, teleeheted magad, de azert ennel lehet talani sokkal jobbakat is.

 

--- No 3.: Bacon Cheeseburger, $6.99 (Five Guys, Jersey City)

A Five Guys-ban az a rendszer, hogy választasz magadnak egy alap burgert - ami kapásból dupla hússal érkezik - és egy tekintélyes listáról lehet kiválasztani, mit kérunk még bele. Ezek persez ingyen jönnek, és bármennyi kiválasztható. A listán van rengeteg minden például, paradicsomkarika, sült hagymakarika, sima paprika, jalapeno paprika, saláta, gomba és mindenféle szósz. Gyorséttermi minöség, de kifejezettem a jobbik fajtából! Viszont a krumplit nem ajánlom senkinek, mert amit én ettem olajos és pettyhüdt volt. (A képen látható szendvics az elsö volt, amit itt vettem és még nem volt képem jól megpakoltatni mindenféle kiegészítövel. De azért el tudjátok képzelni, hogy nézne ki mondjuk extra Jalapenoval, hagymakarikával, extra sajttal és mondjuk még paradicsomkarikával. Jammi... :) )

 --- No 2.: Double Cheeseburger, ~$8 (Shake Shack, Manhattan)

A Shake Shack egy gyorsétterem, amit azért érdemes leszögezni az elején, mert azért egy gyorséttermi burger elég nehezen veszi fel a versenyt egy rendes, beülös, igényes éttermbeli vetélytársaval. Ennek ellenére bárkit megkérdeztem arról, hogy merre tudok egy igazán jó burgert enni, az esetek nagy részében ez az étterem jött válaszként. Szóval a léc ismételten magasan volt, de szerencsére sikerült megugrani. Amikor megérkeztünk, utcára lógó sor fogadott minket, de számítottam erre, így meg sem fordult a fejemben, hogy meghátráljak. Annyian voltak, hogy nem is sikerült magunknak ülöhelyet találni, és az egyik sarokban elhelyezett pultszerüségen fogyasztottuk el a mennyei burgereket. Kellöen szószos volt a kaja, omlós bucival és nagyszerü hússal. Nem bántam meg, hogy kivártam a sort, és megkóstolhattam a legfinomabb gyorséttermi hamburgeremet. Ja, és a krumpli is nagyon el van találva.

 

--- No. 1.: Gourmet Burger, L 7.10 (Hamilton Hall, London)

Az eddigi legjobb hamburgerem némi iróniával nem az USA-ban, hanem a Pub-ok országában, Angiában jött velem szembe. Történt, hogy egy szombat délutáni városnézés során keresgéltünk magunknak egy helyet, ahol sör mellett lehet kapni némi élelmet is, amivel túlélheti a megpróbáltatásokat az ártatlan turista. Aztán rábukkantunk erre a nem tudom milyen helyre. Mert elég fura, azt le kell szögezni. A Liverpool Street-i pályaudvarral van egybeépítve, de stílusra nem olyan ám, mint ami a hasonló magyarországi helyekröl eszunkbe jut. Csicsás csillárok és díszített falak fogadják az idetévedöt. Meg hatalmas tömeg, aminek már csak az összetétele a meghökkentöbb. Van itt eszegetö apa és fia, újságot olvasó bácsika, csoportosan iszogató (vedelö?) fiatalok és rendörnönek öltözött prostituált szerü emberi lény is. Nekem nagyon tetszett a légkör, olyan igazi különc az egész. És a sokféle sörük mellett még ételt is felszolgálnak. Én megpróbáltam a Gourmet Burgert, aminek azóta is nagyon örülök (egyszer már visszamentem repetázni :) ). Vastag, omlós hús, házi(szerü?), friss buci, minimális zöldség, szolidan fokhagymás szósz és az elmaradhatatlan bacon várt rám. No. 1. No comment. Ja, és a krumpli is jó, a saját készítésü kecsap pedig az én tetszésemet maradéktalanul elnyerte.

 

--- +1: Original 5 Napkin Burger, ~$10 (Five Napkin Burger, Manhattan)

Ezt a szenvicset csak azert nem tettem be a listába, mert nincs róla saját fényképem... Pedig csináltam is, de valahogy elveszett az éterben. Szóval egy számomra nagyon tetszetös étteremröl van szó, ahová szintén kb 20 percet várni kellett az asztalra, annyian voltak. Meghitt, de mégis élettöl pezsgö a hely hangulata, ahol a sok fiatal beszédétöl hangos az élet. Van saját, Guiness-szerü sörük, és saját burgerük. Mindkettöt kipróbáltam és szerintem egyaránt a jobbik fajtából valók. Olyannyira, hogy ha értékelnem kellene, egy hajszálnyival lemaradva az elsöröl, betenném a második helyre.

----

Sallai becsukta a mappát, és akkor vette észre, hogy a kecsap folt nyomott hagyott a szép fehér ingjén. Megpróbálta dörzsöléssel kihozni, de csak rosszabb lett a helyzet. Igazából nem is érdekelte a dolog, mert felvillanyozta, hogy megkapta, amit szeretett volna. Talán még egy kicsivel többet is, de Kaszab már csak ilyen. Mindig a maximumot nyújtja. Csak azt nem tudta eldönteni, mi okoz neki nagyobb örömet: A tudat, hogy a vetélytársak elött jár egy lépéssel, vagy hogy sikerült rávennie "K"-t hogy végre felöltözzön rendesen, ahogy az egy férfihoz méltó.

(Itt a vége fuss el véle. New York már nem lesz több, de jöhetnek a Londonos sztorik. Esetleg még 1-2 burger, ha belefutok valami jófélébe. Addig is, jók legyetek! Agent K)

 

2 komment

Címkék: park big mac mese habbal american wellness

A bejegyzés trackback címe:

https://kaszimenninyugat.blog.hu/api/trackback/id/tr704396220

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mgr. Karel Gott 2012.04.13. 11:33:54

Szép történet. El nem tudtam képzelni, hogy hová fog a történet kilyukadni, de most már világos...a gasztronómia csodálatos és változatos világába. :)

Tény, hogy ezek a burgerek nyálcsorgatósak és kívánatosak, de állandóan képtelen lennék ezt enni úgy, ahogy az ottaniak. Mint ahogy képtelen lennék az ottani életre is, hiányozna az erős pityu, a gulyáskrém, a pirosarany, az ízletes zöldségek, stb. Bár sokszor rámjön a burgerehetnék is, de azért mégis csak maradnék a jó öreg pörkölt mellett. De ez én vagyok, így szocializálódtam.

A másik dolog, ami pedig nem fér bele a fejembe, hogy az éttermi sorbanállás ezek szerint mindenhol általános dolog arrafelé... Ha ennyire van igény a jó éttermek iránt, akkor miért nem nyílik több? Vagy miért nem bővítenek, ha van rá mód? Nem érné meg? Annyira necces ott várni asztalra, aztán ha nagy nehezen bejutsz, akkor pörögni kell a kajálással meg rendelni, különben kinéznek onnan. Nyilván az előbbit foglalással ki lehet küszöbölni, viszont az utóbbi még mindig ott van. Rendelj, egyél, ha kell még valami rendelj még, ha nem fizess, aztán viszlát.

Amúgy hazafelé is British-sel repültél? Erről kaland, történés, sztori nincs?

matovEire 2012.05.01. 17:26:46

heh, instant heart attack... Na ha esetleg atruccansz ide a krumplievok szigetere, akkor ide erdemes ellatogatnod: www.bobos.ie/
süti beállítások módosítása